Quantcom pomáhá developerům zavést do nových kanceláří a bytů optiku pro superrychlý internet.
zdroj: Seznam Zprávy
Quantcom (dříve Dial Telecom) patří v České republice mezi největší vlastníky optických sítí. Provozuje páteřní sítě běžící napříč českým územím v návaznosti na telekomunikační sítě v sousedních zemích.
Společnost též rozvíjí městskou síťovou infrastrukturu, která nabízí vysokorychlostní internet firemním zákazníkům. Prostřednictvím dceřiné společnosti Pe3ny Net poskytuje v Praze a Brně internetové připojení i domácnostem.
Milan Tybus vede v Quantcomu tým metropolitních optických sítí Praha. Do této divize jdou téměř dvě třetiny veškerých financí, které firma do nové infrastruktury investuje. Společnost postaví v Praze kolem 25 kilometrů nové optiky ročně a jen loni v hlavním městě připojila téměř 450 objektů – bytových a kancelářských budov.
Optika zvyšuje hodnotu nemovitosti i poptávku po ní
Quantcom nabízí developerům nejen připojení stavebních projektů na optickou síť, ale také vnitřní zasíťování, tedy zavedení optiky až do jednotlivých kanceláří a bytů. „Dnešní zákazník se už běžně zajímá, jakým způsobem bude jeho byt připojený do internetové sítě. Dobré zasíťování objektů zvyšuje jejich hodnotu a zájem o jejich koupi,“ zdůrazňuje Milan Tybus.
Kde všude se lze s objekty zasíťovanými Quantcomem potkat? „Míříme tak trochu všemi směry. Zajímavé jsou nyní Vysočany, kde v bývalém areálu ČKD vznikají nové developerské projekty, ale stavíme i v Holešovicích, Modřanech nebo na Smíchově. Prakticky v každé pražské městské části je oblast, kde bouřlivě vznikají nové čtvrti, ať už je to na Rohanském nábřeží nebo v místě nákladového nádraží na Žižkově a podobně,“ vyjmenovává Milan Tybus. Ve všech budovách, které v těchto lokalitách vznikají, budou mít majitelé a nájemníci možnost mít internet připojený přímo k optické síti, což potvrzuje i Milan Tybus. „Na všechny tyto projekty jsme schopni dosáhnout, protože naše stávající sítě buď kolem nich již procházejí, nebo jsou v dostupné vzdálenosti desítek či stovek metrů.“
Společně od projektu až po předání
Zajistit si včas optické připojení k internetu by mělo být pro developery prioritou. „Snažíme se kontaktovat developery co nejdříve, ideálně už v rámci projektové přípravy. Nejčastěji se tak děje v rámci územních řízení k jednotlivým stavbám. Komunikujeme s developery, tedy ještě mnohem dříve, než se vůbec poprvé kopne do země,“ vysvětluje Milan Tybus.
Developeři, kteří stavějí rezidenční domy nebo kancelářská centra, mohou s Quantcomem spolupracovat v rámci projektování sítí, následné realizace a také provozu. V případě bytových domů nabízí společnost vybudování vnitřní strukturované sítě, tedy instalaci optických vláken do bytových i nebytových jednotek. Nově například nabízí jako jedni z prvních i připojení k internetu technologií typu XGS-PON se symetrickou rychlostí 10/10 Gb/s. Tato rychlost bude dostupná ve všech nových developerských projektech, které lze k síti Quantcomu připojit. „Stáváme se tedy investorem komplexního řešení datové infrastruktury v daných projektech. Tyto sítě pak po dohodnutou dobu spravujeme a provozujeme,“ doplňuje Milan Tybus.
Výhody, které ocení developer i vlastník
Výhody pro developera a samozřejmě následně i pro nájemníka jsou zřejmé. Developer ušetří náklady za budování vnitřní sítě, kterou by jinak musel budovat sám. Jak nejen pandemie koronaviru navíc ukázala, je kvalitní připojení k internetu i doma velmi důležité. „To se v minulosti podceňovalo. Když máte díky optice kvalitní a stabilní připojení, není problém přistupovat do firemních sítí a pracovat z domova stejně komfortně jako v kanceláři,“ upozorňuje Milan Tybus.
Bohužel se stává, že někteří operátoři, kteří do bytových domů sítě zavedou, si technologicky zajistí, aby se zákazník mohl připojit jen přes ně. „Ano, je to tak, to ale není náš případ. My stavíme otevřenou síť přístupnou jakémukoliv operátorovi. Budoucí vlastník bytu si operátora může vybrat, nemusí nutně skončit na síti Quantcomu nebo Pe3ny,“ vysvětluje Milan Tybus a doplňuje, co se stane po uplynutí sjednaného období na provozování vnitřní sítě budovy.
Věrnost zákazníků je dobrou vizitkou
„Za symbolickou jednu korunu ji předáváme vlastníkovi nemovitosti, tedy typicky družstvu nebo SVJ, kterému objekt patří. Je jen na jeho zvážení, zda chce, abychom se o tuto infrastrukturu dále starali, nebo zda si vybere jiného operátora. Mohu ale říci, že za dobu, co to takto děláme, se nám ani v jednom případě nestalo, že by s námi majitelé nemovitostí po uplynutí sjednané doby spolupráci přerušili. Což je dobré znamení i pro nás. Motivuje nás to být neustále ve střehu a poskytovat kvalitní služby, se kterými bude zákazník spokojen. Zákazníci nás neopouštějí, a to je pro nás známka, že to děláme dobře,“ uzavírá Milan Tybus.