Spuštění 2. vlny registrací očkování pro učitele a seniory 70+, ve spojení s vytížeností linky 1221, umístěné v síti Dial Telecom, proběhlo hladce dle očekávání. Bezproblémový průběh byl ovlivněn několika faktory.
Vzhledem k tomu, že šlo o 2. vlnu, byli všichni připravenější. Veškeré zainteresované složky, velice intenzivně spolupracovali a reagovali na aktuální situaci, tak aby se počáteční potíže neopakovaly. Lidí, co se snažilo do očkovacího systému registrovat, bylo sice mnohem více, ale byli odbaveni lépe, a to díky navýšení počtu zasílaných autentifikačních SMS, což zajistili mobilní operátoři. Na linku 1221, tak v konečném důsledku, volalo méně lidí.
Za první hodinu od nástupu operátorů Call centra, tj. 1.3.2021 mezi 8:00 - 9:00 přišlo celkem 20528 hovorů a z toho bylo spojeno 7293, již od cca 11:00 byly odbaveny veškeré příchozí hovory ze 100%.
„Za klíčové považujeme, že logika registrací byla tentokrát jiná, nežli v 1. vlně. Nezáviselo na pořadí, kdy registrace proběhla, ale na věku registrovaného. Zároveň nebylo možné termín očkování rovnou objednat, proto to bylo pro cílovou skupinu méně atraktivní. Mimo jiné byl navýšen počet hovorových kanálů směrem k provozovateli Call centra i počet proškolených operátorů, jež vyřizovali příchozí hovory.“ řekl Petr Voženílek, Voice Switch specialista společnosti Dial Telecom, a.s.